nyheter

De beste hosting-tjenestene er de som passer dine behov. Hver eneste dag jobber vi for å tilpasse oss deg.


Informasjon om viktige endringer i utvalgte tjenester

Vi oppgraderer teknologien og tjenestene våre, og flytter de til en ny og bedre plattform. Dette medfører noen endringer i dagens produktpakker og priser.

Endringene er en del av overgangen til en ny og mer fremtidsrettet plattform. Målet er å gi deg som kunde en bedre og mer forutsigbar opplevelse, med økt stabilitet, høyere ytelse og sikkerhet og mer brukervennlige tjenester.

Hva endres og hvorfor?

Vi beveger oss bort fra skreddersydde enkelt-løsninger til ferdig sammensatte produktpakker. Dette vil gi deg bedre oversikt over hvilke produkter du har og hva du betaler for, og forenkler brukeropplevelsen.

Samtidig gir dette oss bedre forutsetninger for videreutvikling av tjenestene. Endringene skjer automatisk, og du trenger ikke å gjøre noe.

Under finner du en oversikt over hvilke tjenester dette gjelder og hvilke endringer som skjer.


MYSQL-databaser

Noen databaser har tidligere blitt levert som frittstående tjenester, som ikke lenger vil være tilgjengelig på den nye plattformen. Det betyr at alle MySQL-databaser vil bli knyttet til en webpakke.

  • Hva får du:Et komplett webhotell inkludert i prisen.
  • Ny pris: Fra 39,– til 50,– per måned.

Med denne endringen vil det bli enklere å administrere tjenestene dine samlet, og gi deg bedre teknisk stabilitet.


SiteBuilder

Gamle SiteBuilder-kontoer må oppgraderes for å fungere på den nye plattformen. Tjenesten videreføres foreløpig som du kjenner den, og vil på sikt bli oppgradert til en ny og bedre tjeneste.

  • Hva betyr det: Du beholder eksisterende innhold, og vi tilrettelegger for en oppgradering.
  • Ny pris: Fra 49,– til 50,– per måned.

E-post med ekstra lagring utgår

Kontoer med e-postpakker tilhørende Email Essential som har ekstra lagringsplass vil bli flyttet til Unlimited-pakken med ubegrenset lagringskapasitet.

  • Hva betyr det: De fleste får økt lagringskapasitet til tilnærmet samme pris som før. Enkelte personer får en økning i pris.
  • Ny pris: Email Essential koster 360,– per år for 3GB lagringsplass per konto. Ekstra lagringsplass koster 300,– per år for 25GB per konto. Email Unlimited har ubegrenset lagringsplass og koster 1080,– per år.
  • Trenger du hjelp? Kontakt gjerne kundeservice hvis noe er uklart

Hva betyr dette for meg?

Endringene skjer automatisk, du trenger ikke å gjøre noe. Endringene som gjelder deg vil bli synlig i kontrollpanelet og på den neste fakturaen din. De aller fleste kundene får mer kapasitet til tilnærmet samme pris. Enkelte kunder kan oppleve en prisøkning, samtidig som de får mer inkludert i pakken sin.

Dersom du vil oppgradere eller nedgradere produktpakken din kan du enkelt gjøre dette selv i kontrollpanelet. Trenger du hjelp fra oss er det bare å ta kontakt.


Vi er her for å hjelpe deg

Har du spørsmål eller er usikker på hvilke endringer som gjelder for deg? Vi er her for å hjelpe. Ta kontakt, så hjelper vi deg med å finne en løsning som passer deg.

Kontakt oss.


Oppdatering av produktpakker for webhotell og e-post.

I september 2024 endret vi måten vi tilbyr våre tjenester og lanserte produktpakker. Målet er at det skal være enklere for deg å finne riktig produkt til dine behov, samt gi mer forutsigbar prisinformasjon.

Kort oppsummert har vi gått vekk fra å tilby skreddersydde tjenester, til å nå tilby ferdig sammensatte produktpakker. Dette gjør vi for å følge etterspørselen og konkurransen i markedet, samt gjøre tjenestene våre enklere å velge blant.

Samtidig har vi økt kapasiteten og tilleggstjenestene i produktpakkene, som betyr at du nå får:

  • Mer ytelse og inntil ti ganger så stor lagringsplass.
  • Ubegrenset trafikk i alle webhotellpakker.
  • Ubegrenset antall e-postadresser i utvalgte webhotellpakker.
  • Ubegrenset lagringsplass i de største e-postpakkene.

https://www.syse.no/webhotell
https://www.syse.no/web-server
https://www.syse.no/epost

Hva betyr det for meg?

For å sikre en så smidig overgang som mulig, har du blitt flyttet over til den pakken som samsvarer mest med den totale prisen du betalte før, inkludert alle ressurser, e-postkontoer og databaser. For noen betyr det at du betaler det samme eller mindre enn det du gjorde tidligere, mens for andre har prisen økt.

Du finner informasjon om hvilken produktpakke du har i kontrollpanelet. Her kan du og enkelt oppgradere eller nedgradere pakke dersom du mener vi har bommet.

Fakturaen din vil gjenspeile endringene som er gjort i pakke og pris, og følger tjenestenes abonnementsperiode som normalt, som er to måneder i forkant av ny periode. Noen har allerede mottatt ny faktura, mens andre får den snart. Du betaler ingenting ekstra for tiden mellom endringen og når ny avtaleperiode påløper.

Hvorfor gjør vi dette?

Målet med endringene er å forenkle valgmulighetene dine, og samtidig sikre bedre oversikt over tjenester og priser vi tilbyr. De nye pakkene gir bedre oversikt over hvilke tjenester som er inkludert, og de fleste vil få mer verdi for pengene enn før.

Samtidig som vi lanserer produktpakker, har vi og måttet gjøre en justering av priser. Selv om vi har klart å holde prisene på stedet hvil lenge, har også vi merket effekten av de siste års prisøkninger. De nye prisene speiler derfor økningen vi har på blant annet strøm, lisenser, gebyrer, valutakurs og lønninger.

Jeg stusser på produktpakken jeg har fått

For noen innebærer dette at du betaler litt mindre, og for mange betyr det at du betaler det samme, eller litt mer, enn før.

Vi har full forståelse for at ikke alle har samme behov og passer inn i en pakke. Vi vil som alltid gjøre vårt beste for å finne en løsning som passer deg, hvis du nå sitter og rynker på nesa. Dersom du opplever at den nye pakken ikke er riktig, kan du:

  • Oppgradere til en større pakke med mer kapasitet.
  • Nedgradere til en mindre pakke med mindre kapasitet.
  • Kontakte oss for å diskutere andre løsninger.

Du finner oss her. Vi er her for å hjelpe deg.



Selskapsoppdatering: SYSE AS – Endring av selskapsenhet

Etter å ha vært del av group.one i mange år fusjonerer vi nå aksjeselskapet inn i ett enkelt driftsselskap kalt GROUP.ONE NORWAY AS. Dette er i all hovedsak en formalitet hvor den driftsmessige operasjonen samles i ett eierselskap, og har ingen innvirkning på tjenestene dine, verken praktisk eller avtalemessig. Merkevaren, nettsider, kontaktinformasjon, Kundeservice og tjenester består – uendret.

Hva betyr dette egentlig for meg?

Kort oppsummert har fusjonen følgende konsekvenser:

  1. Organisasjonsnummeret for den nye enheten blir 984106211.
  2. Organisasjonsnavnet endres til GROUP.ONE NORWAY AS.

Fakturaer og andre dokumenter med organisasjonsnummer og -navn vil om kort tid bære denne selskapsinformasjonen. Vi ber om at du oppdaterer eventuelle regnskapssystemer omgående.Øvrige selskapsdata, inkludert kontonummer, forblir uendret.Det samme gjelder enhver kontrakt, hvor avtalene løper videre på de samme betingelsene som før.

I tillegg vil alle registrarforhold bli tilknyttet den overtakende selskapsenheten fortløpende. For enkelte toppnivåer, så som .no-domenet, vil du motta et formelt varsel fra f.eks. Norid om endring av registrar for berørte domenenavn.

Spørsmål og svar

Q: Hva innebærer en endring av selskapsenhet?
A: En juridisk enhet er det registrerte organisasjonsnummeret og navnet til selskapet. Denne endringen innebærer at organisasjonsnummer og -navn endres til 984106211 og GROUP.ONE NORWAY AS.

Q: Påvirker dette tjenestene mine?
A: Nei, dette er først og fremst en formalitet hvor vi samler ulike søsterselskaper i ett driftsselskap. Du vil ikke oppleve noen brudd i tjenestene dine. Dette gjelder også domenene dine. Alle løpende avtaler fortsetter å løpe på samme vilkår som før.

Q: Hvem blir jeg fakturert av nå?
A: Du vil heretter motta regningene dine fra GROUP.ONE NORWAY AS. Dersom du benytter regnskapsprogram og har oss registrert som leverandør, bør du straks oppdatere informasjonen tilsvarende.

Q: Må jeg oppdatere kontonummer?
A: Nei, alle kontonumre forblir uendret, og du skal til enhver tid benytte kontonummeret som fremgår av fakturaen.

Q: Hva skal jeg gjøre med fakturaer som jeg allerede har mottatt?
A: Disse fakturaene forblir gyldige slik de står og skal betales som vanlig. Du skal ikke under noen omstendigheter be om en kreditnota og ny faktura i forbindelse med denne prosessen.

Q: Vil kontraktsvilkårene mine endres?
A: Nei, de eksisterende kontraktsvilkårene forblir uendret.

Q: Hvem kan jeg kontakte hvis jeg har flere spørsmål?
A: Hvis du har ytterligere spørsmål om denne endringen, ikke nøl med å ta kontakt med vår kundeservice.


Chat